Serie wyścigowe
Formula 1
Scuderia Ferrari, popularna nazwa Gestione Sportiva – dział firmy Ferrari zajmujący się sportami motorowymi. Podczas gdy Ferrari zajmuje się klientami i prywatnymi zespołami, Scuderia Ferrari odpowiedzialna jest za fabryczną ekipę w Formule 1. Zespół zadebiutował w Formule 1 podczas drugiej rundy w historii Mistrzostw Świata (Grand Prix Monako w sezonie 1950 z modelem Tipo 125 F1). Ferrari jest tym samym najbardziej doświadczonym i utytułowanym zespołem w historii F1. Zespół wywalczył 16 tytułów w klasyfikacji konstruktorów oraz 15 w klasyfikacji kierowców. Kierowcami Ferrari są Carlos Sainz Jr. (od 2021) i Charles Leclerc (od 2019).
Ferrari chalenge
Wzięło w nim udział ponad 1000 kierowców, sporne były setki wyścigów, a wyprzedzanie, emocje i zabawa są nie do oszacowania. Mówimy o Ferrari Challenge, najsłynniejszym mistrzostwie jednej marki, które od 1993 roku gromadzi samochody marzeń i cenionych klientów na najbardziej malowniczych torach świata. drogi, poczuj chęć rywalizacji w wyścigach sprinterskich na najwyższym poziomie. Ferrari Challenge jest podzielone na trzy serie kontynentalne: Europę, Amerykę Północną i serię Azja-Pacyfik, która obchodziła swój inauguracyjny sezon w 2011 roku. Kolejna angielska seria narodowa została dodana w 2019 roku.
Wyścigi Ferrari chalenge są zawsze zaciekłe i pełne bitew, co pozwala kierowcy w pełni rozkoszować się emocjami, które może zapewnić tylko tor, ale wszystko w ramach pełnego profesjonalizmu, z technicznego punktu widzenia i przy maksymalnym bezpieczeństwie. W rzeczywistości trzy mistrzostwa są homologowane przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). Każda seria podzielona jest na cztery główne kategorie, Trofeo Pirelli, Trofeo Pirelli Am, Coppa Shell i Coppa Shell Am, w oparciu o poziom konkurencyjności kierowców. Daje to czterech zwycięzców w każdym wyścigu, z najlepszą rozrywką gwarantowaną zarówno dla widzów na torze, jak i widzów oglądających z domu. Biorąc pod uwagę, że serial jest nadawany w ponad dziewięćdziesięciu krajach na całym świecie, zapewnia również znaczną potencjalną widoczność dla któregokolwiek ze sponsorów kierowców.
Wyścigi prototypów(LeMans)
Minęło już prawie 50 lat, od kiedy Ferrari jako zespół fabryczny ścigało się w najwyższej klasie wyścigów długodystansowych. Na szczęście czas oczekiwania na powrót legendarnej marki właśnie się skończył. Oto najnowsze auto w stawce w klasie LMH — Ferrari 499P.
Debiut Ferrari 499P w Mistrzostwach Wyścigów Długodystansowych (World Endurance Championship), odbędzie się w sezonie 2023 na wyścigu w Sebring. Nowe auto jeździć będzie w klasie LMH, czyli Le Mans Hypercar, która została wprowadzona w 2021 roku jako zastępczyni klasy LMP1. Charakteryzuje się ona bardzo wymagającymi przepisami dotyczącymi konstrukcji oraz najwyższymi osiągami uczestniczących aut. W trakcie debiutu model 499P otrzyma malowanie, które nawiązywać będzie do ostatniego Ferrari występującego w wyścigach długodystansowych, czyli 312P.
Competizioni GT
Sezon 2023 Ferrari Club Competizioni GT obejmie pięć imprez na trzech kontynentach, na jednych z najbardziej lubianych torów na świecie, oferując klientom ekskluzywnego programu marki z Maranello szansę przetestowania dynamicznych właściwości samochodów, które były gwiazdami. wyścigów GT przez ostatnie trzy dekady, a także kilka specjalnych modeli opracowanych z myślą o pozakonkurencyjnych aktywnościach na torze.
Pierwszy termin sezonu 2023 odbędzie się w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w dniach 3–5 lutego, a następnie odbędzie się amerykańska impreza w COTA, Circuit of The Americas, w dniach 21–23 kwietnia. Autodromo di Monza wyznaczy więc podział w przyszłym roku, organizując prestiżowy program Ferrari w dniach 27–28 maja. Latem przypadnie na terminy na dwóch kultowych torach: Fuji w Japonii od 30 czerwca do 2 lipca; Estoril w Portugalii od 14 do 16 lipca. Wydarzenie finałowe zbiegnie się z Ferrari Finali Mondiali: miejscem sportów motorowych, w którym będzie się odbywać, a daty zostaną ujawnione w nadchodzących tygodniach.